Czy program treningu siłowo-kondycyjnego może sprawić, że zamienisz się w grecki posąg ? Czy może jest to tylko umiejętnie wykreowana moda importowana z zachodu ?

Ile razy w ciągu dnia spoglądasz na swoje ciało odbijające się w tafli lustra i stwierdzasz, że coś tu nie gra ? Coś do Ciebie zupełnie nie pasuje. Czegoś jest za dużo. Tu pod klatką piersiową. Tam przy pachwinie i jeszcze tam gdzie twój wzrok nie sięga bez użycia dodatkowych akcesorium. Przecież prawie każda osoba z nadwagą pragnie uzyskać receptę na wymarzoną sylwetkę, nawet ktoś tak idealny, jak ja. Więc kochane „Grubaski” chcące zostać Miss Świata ! Nie ma na co czekać. Zbędne kilogramy na pewno same nie znikną. Bez naszego wysiłku niczego nie osiągniemy. Jeżeli chcecie dowiedzieć się jak szybko zrzucić nawet do 10 kilogramów w ciągu 2 miesięcy. To może warto zainteresować się Cross-fitem!

Co to jest ten cały Crossfit? Marka roweru ?

Nie, to na pewno nie jest rower ani żaden gadżet przypominający zabawę na quadach. Jest to program treningu siłowego i kondycyjnego, opierający się na wzroście dziesięciu najważniejszych zdolności siłowych. Rozwija kondycje, siłę i masę mięśniową, tak, aby można było jej użyć w normalnym życiu podczas wykonywania codziennych obowiązków oraz tych rzeczy, które do tej pory sprawiały nam duży kłopot. Sprawiając nam nie tylko ból. Ten fizyczny ale również ten odbijający się na naszej psychice. Żeby szybko rozjaśnić wam, na czym polega Crossfit opisze go najprościej jak się tylko da. Mianowicie chodzi o to, aby w dość krótkim czasie (od 5 do 30 min dziennie) zmęczyć się tak bardzo, żeby nasze nogi zamieniły się w rozgotowany makaron obalając tym samym nasze zmordowane i spocone ciało na ziemie. Niby takie proste, a jednak odkrycie tej tajemnicy wymagało poświęcenia ogromu czasu. Oczywiście łatwo się domyślić kto stoi za odkryciem tego niesamowitego programu treningowego. Rzecz jasna Amerykanin. Greg Glassman.

Hi Hello ! To ja każę wam tak ostro trenować.

Mówią, że Crossfit powstał w 2001 r. Kiedy program ten został wprowadzony przez Grega do podstawowego treningu policjantów w stanie Kalifornia. Z czasem został on wdrożony również do treningu marines, strażaków i żołnierzy amerykańskich i tak zyskał światową sławę. Krążą też pogłoski, że pierwsza na świecie siłownia przeznaczona do uprawiania crossfitu powstała już w Santa Cruz 1995 r.

Co ma Crossfit do szybkiego schudnięcia?

Ma i to wiele. Zalet ? Jeszcze więcej. Poprawa kondycji, siły, wydolności i szybkości to te nieliczne. Rzucające się w oczy. Bo przecież w pewnym stopniu prawie każdy rodzaj wysiłku przynosi nam identyczne korzyści. Crossfit daje nieco więcej. Ponieważ każdy może go uprawiać. Oczywiście dostosowując odpowiednie ćwiczenia do swoich możliwości sukcesywnie zwiększając ich intensywność. Dodatkowo nie marnujemy zbyt dużo czasu bo przecież pół godziny poświęcone na solidny trening to nie dużo, prawda ? Dzięki świetnej promocji crossfitu na całym świecie. Masa ludzi wykorzystuje ten program do codziennej aktywności, dzięki czemu jest świetna okazja do tego, by poznać ciekawe osoby. No i na sam koniec. Dzięki temu programowi treningowemu w szybki sposób możemy schudnąć budując jednocześnie swe ciało na wzór greckich posągów. Co musimy zrobić ? Wystarczy, że udamy się na siłownię odpowiedni dostosowaną do potrzeb treningu Crossfit. Możemy również sami zorganizować sprzęt (sztanga, hantle, piłka lekarska, skrzynia, i drążek do podciągania się) i najlepiej… Nieco otwartej przestrzeni. No przyda się jeszcze duża tablica, na której będzie rozpisany nasz codzienny plan treningowy oraz nasze wyniki.

Jak szybko zrzuciłem 10 kg uprawiając Crossfit

Nigdy jakoś specjalnie nie miałem problemów z nadwagą. Zawsze byłem szczupły, a że typ mojej sylwetki wskazuje, że jest ektomorficzna. Miałem więc problem. aby przybrać nieco na masie. Nawiedzają nas jednak takie momenty w życiu, że nie zauważamy tego, jak szybko przybywa nam zbędnych kilogramów i budzimy się pewnego dnia z piwnym brzuszkiem doprowadzającym nas do depresji. W moim życiu taki etap nadszedł, gdy musiałem pogodzić się z moją chorobą (padaczka) i rozpocząć z nią wspólne życie. Przytyłem 8 kilogramów.

Co dla mężczyzny utrzymującego przez wiele lat wagę nieprzekraczającą 80 kilogramów przy wzroście 182 centymetrów było dużo. Czułem się ze swoimi dodatkowymi kilogramami źle. Bardzo źle. Musiałem więc coś z tym zrobić. Zaczęło się od codziennego biegania, które oprócz zwiększenia wydolności organizmu nic nie dało. Szukając więc odpowiedzi w internetach na zadane pytanie „jak szybko schudnąć ?” natrafiłem na program treningu Crossfit, dzięki któremu poza poprawieniem swej kondycji, siły, szybkości i wydolności. Dodatkowo schudłem 5 kilogramów w ciągu miesiąca. To chyba dużo.

Nie podchodziłem do Crossfitu w pełni profesjonalnie i zminimalizowałem swój obszar ćwiczeń do piwnicy wyposażonej w hantle i drążek oraz do ogrodu mieszczącego się na tyłach domu. Mogłem więc spokojnie skupić się na osiąganiu swojego celu. Trenowałem 5 dni w tygodniu poświęcając na trening maksymalnie 45 min. Składał się on z od 4 do 5 obiegówek. Każdy obieg to odpowiednia ilość wyselekcjonowanych ćwiczeń rozwijających każdą partię mięśniową z odpowiednią ilością powtórzeń (3 serie po 15 powtórzeń) lub czasem ich wykonywania (wyciskanie sztangi przez 2 minuty albo do tzw. odcinki) Przerwy między konkretnymi ćwiczeniami są jak najbardziej wskazane ale bardzo krótkie (10 sekund) no i na zakończenie obiegu (3 minuty) Proste, prawda ?

Jak wyglądał mój plan treningu.

Rozgrzewka

10 minut biegu

Rozciąganie

Trening właściwy. Ćwiczenia składające się na jeden obieg

1. Pompki klasyczne, pompki z nogami wyżej, pompki diamentowe. Zmieniamy rodzaj po ukończeniu każdego obiegu

2. Podciąganie na drążku nachwytem i podchwytem.

3. Wyciskanie sztangielek siedząc

4. Brzuszki

5. Unoszenie sztangielek stojąc (supinacja)

6. Francuskie wyciskanie sztangielki siedząc

7. Wiosłowanie ze sztangielkami

8. Wykroki

9. Brzuszki

10. Przysiady z wyskokiem

11. Oparcie się plecami o ścianę „Krzesełko”

12. Wspięcie na palce –łydki

Po takim obiegu. Pot nieustannie spływa mi z czoła. Nie mogę nic powiedzieć i najchętniej bym już zakończył swój trening wykonując tylko jeden obieg. Najgorszy jest tylko pierwszy tydzień programu. Później organizm przyzwyczaja się a dzięki regularności nasze możliwości zwiększają się i sami chcemy coraz więcej.

Trenowanie Crossfitu nie nie należy do łatwych zajęć. To nie są zajęcia grupowe dla seniorów tylko naprawdę ciężki trening dający mnóstwo korzyści. Świetny wygląd, poprawa kondycji oraz świetne samopoczucie i jeszcze… umocnienie naszych dobrych cech charakteru. Czego chcieć więcej ?