Obowiązkowe, jeżeli myślisz o profesjonalnym podejściu do branży, przyspieszające twój start, jeżeli nie masz wsparcia lidera.

Chętnych do startu w branży MLM jest wielu i równie wielkie jest ich rozczarowanie, gdy po pierwszym miesiącu swojego działania nie widzą na swoim koncie ani grosza, a przecież na spotkaniu rekrutacyjnym była mowa o dziesiątkach tysięcy złotych zarobionych w przyjemny sposób. Zazwyczaj już na tym etapie współpracy w głowach świeżo upieczonego agenta/konsultanta/partnera powstają czarne myśli nadające swojemu właścicielowi status „przegranego” doprowadzające do szukania winnych zaistniałej sytuacji, czyli najczęściej całej branży, firmy, z którą podjęło się współpracę oraz lidera obiecującego nam złote góry. W taki oto sposób upada powierzone zaufanie tak istotne w tworzeniu biznesu.

Prawdą jest, że każdego można z rekrutować, ale niestety nie każdy nadaje się do specyfikacji pracy w branży MLM. Najprościej i najszybciej jest się w drożyć byłym handlowcom oraz agentom ubezpieczeniowym, którzy praktycznie codziennie robili to samo co trzeba robić w MLM-ie. Obdzwaniać klientów, umawiać się na spotkania, sprzedawać najpierw siebie, a potem produkt, ale to nie jest wpis o tym, kto się nadaje a kto nie, tylko wpis przedstawiający narzędzia początkującego networkera, w które warto się uzbroić już na samym początku współpracy ukazując dzięki temu pełny profesjonalizm. Zwłaszcza że zdarzają się sytuacje, w których nowa osoba musi wyczekiwać na telefon od swojego lidera, aby ten przekazał co i jak ma robić, aby zarobić. Równie często tego lidera po prostu nie ma, a podpisana umowa o partnerstwo była desperackim przejawem bezsilności na ponure realia w obecnej pracy na etacie.

Czy taki człowiek skazany jest na przegraną ? Może i nie, lecz krocząc samotnie istnieje duże prawdopodobieństwo, że nic nie zdziała lub dojście do upragnionego celu zajmie mu bardzo długo. Podane we wpisie narzędzia postanowiłem podzielić na 2 kategorie, na te które mają swoje fizyczne odzwierciedlenie w naszej rzeczywistości oraz na te, które używamy głównie za pomocą naszego mózgu.

7 fizycznych narzędzi początkującego network marketera

Smartphone i abonament – z którego dzwonimy do naszych potencjalnych klientów oraz partnerów biznesowych. Jest to podstawowe narzędzie, bez którego nasza praca nie ma sensu. To dzięki niemu umawiasz się na spotkania, sprzedajesz, prowadzisz nowych partnerów, którzy mają mnóstwo pytań. Dziś to również narzędzie naszej promocji, dzięki któremu pokazujemy swój styl życia za pośrednictwem Social Media. Dobry Aparat, duża bateria i stabilny system to podstawowe kryteria, którymi należy się kierować przy wyborze swojego nowego smartphone’a.

Laptop – Dziś wiele firm obsługuje swoich klientów za pomocą internetu jest to po prostu wygodne, szybkie i skuteczne. Przeprowadzane są szkolenia online, budowane są bazy potencjalnych klientów, prowadzona jest sprzedaż oraz pozyskuje się w ten sposób nowych partnerów. Dzięki temu twoja praca w znaczny sposób jest uproszczona, nie musisz wszystkich papierów trzymać na jednej kupie, a z czasem przeistaczać swoje mieszkanie w archiwum, ponieważ twoim przenośnym ultra lekkim i tanim archiwum jest twój komputer, który pełni multum innych przydatnych funkcji (Tworzenie prezentacji, przygotowanie materiałów, edukacja, zdobywanie kontaktów itd.)

Dress Code – Nie spotkałem się jeszcze, aby w branży MLM gdzieś drobnym druczkiem na umowie o współpracę znajdowały się wytyczne dotyczące, w jaki strój należy się wyposażyć, aby osiągnąć sukces. Jednak warto zapoznać się ze zbiorem zasad, dotyczących odpowiedniego dopasowania ubioru do okazji. Ludzie zwracają na to uwagę. O ile do pani Krysi z gazowni śmiało można iść w samej koszuli, włożonej w dżinsy o tyle do właściciela firmy zatrudniającej 100 osób wypada iść wystrojony w garnitur. Podobno pieniądze inwestowane w wyposażenie swojej garderoby oraz na zabiegi pielęgnacyjne mogą zwielokrotnić zyski przy nowej sprzedaży.

Kalendarz – Najwygodniejszy ten książkowy w formacie A5 a najlepiej A4 to twój przyjaciel przypominający co i kiedy masz wykonać, na jakie spotkania musisz się udać, jakie rachunki zapłacić oraz ile czasu pozostało Ci do wykonania twojego celu. Kalendarz prowadzony w przemyślany sposób zwiększa wydajność, a czasem nawet motywuje do dalszych sukcesów.

Notatnik – Który świetnie wykorzystuje się podczas indywidualnej prezentacji biznesu czy też produktu ukazując liczby oraz dane w formie graficznej, które są o wiele skuteczniejsze od wygłaszanych suchych monologów. To również narzędzie do szybkiego zapisywania danych takich jak numery telefonu, adresy, daty, pomysły.

Materiały marketingowe – Wizytówki, foldery, ulotki, Roll-upy, długopisy i wszelkie inne materiały dzięki, którym identyfikujesz się z firmą oraz ich produktem. Może podczas indywidualnych spotkań z klientami i partnerami nie warto targać wszystkiego, tak podczas wprowadzania produktu do firm, instytucji lub na większych spotkaniach rekrutacyjnych materiały marketingowe to obowiązkowa pozycja.

Aktówka/Neseser/Biwuar – Przecież tego wszystkiego nie będziemy nosili w rękach notorycznie schylając się po coś, co upadło na ziemię lub też w reklamówce z Biedronki. Mając wszystko poukładane nasza praca staje wygodniejsza. Nie musimy tracić czasu na szukanie niezbędnych dokumentów podczas sprzedaży produktu lub pozyskiwania partnera, a przy okazji pokazujemy profesjonalne podejście do tematu.

7 metafizycznych narzędzi początkującego network marketera

Cele – Tylko te spisane na kartce z wyznaczoną datą realizacji mogą nosić miano celów. Cała reszta, o której mówisz sobie co jakiś czas samotnie przebywając w czterech kątach są tylko chwilową iluzją, która nazajutrz bezpowrotnie znika.

Motywacja – Której nie może Ci zabraknąć podczas codziennego działania. Pewne zadania, które należy wykonać mogą wydawać się nudne i monotonne, przez co nasze zaangażowanie spada. W utrzymaniu odpowiedniego poziomu motywacji w dużej mierze pomagają wyznaczone cele lub zwykły kopniak w dupę (taki joke).

Wytrwałość – Duża dawka wysokiego ciśnienia miażdżącego nasz mózg, ból w krzyżu niepozwalający trzeźwo myśleć i często spotykana odmowa zakupu ze strony klienta może sprawić, że w jednej chwili rzucamy nasze zajęcie i nie chcemy mieć z nim nic wspólnego. Niestety albo jesteś wytrwały, albo przegrany.

Edukacja – Oczywiście można udać się na studia i zdobyć wykształcenie tak niezbędne w dzisiejszych czasach, by otrzymać zaszczyt pracy na etacie, lecz tutaj jest nieco inaczej. W branży MLM to ty sam pełnisz funkcję wykładowcy oraz studenta. Każda książka, event, szkolenie, wymiana doświadczeń z innym liderami, czasopisma branżowe oraz każde spotkanie z klientem jest lekcją przybliżającą do realizacji celu.

Prospecting – czyli proces poszukiwania klientów oraz partnerów, bez którego sprzedaż oraz wzrost biznesu nie istnieje.

Duplikacja – Nie sztuką jest samodzielnie sprzedać 1000 szt. produktu, sztuką jest nauczyć tego samego przynajmniej 3 najbardziej zaufane osoby.

Blog – Pewnie dla początkującego network marketera pomysł zakładania własnego bloga może wydawać się nierealny, lecz w początkowej fazie działania warto przynajmniej rozpocząć prace projektowania własnej marki w Internecie, dzięki której poszerzamy obszar naszych działań oraz budujemy wizerunek eksperta w konkretnej dziedzinie.

Checklista – narzędzi początkującego network marketera

Krótko podsumowując narzędzia przedstawione we wpisie pomagają nam nie tylko w codziennych działaniach takich jak-rozmowy telefoniczne, przedstawienie produktu i oferty biznesowej, ale również wspomagają nasze zaangażowane oraz skupienie tak istotne w działaniach długofalowych.

Warto pamiętać, że każdy lider ma swój system działania i posiada swój sekret. Wiele elementów podanych w poście jest wspólnych, lecz warto być zawsze otwarty na nowości i niestandardowe formy.