Dlaczego ludzie negatywnie myślą o marketingu sieciowym? Przyczyn jest kilka… między innymi to… Lenistwo ludzi, którzy uważają, że sukces sam do nich przyjdzie. Brak odpowiedzialności za własne decyzje oraz „Społeczny dowód słuszności” z góry określający MLM, jako zło konieczne. Lecz Twarde Fakty nadal istnieją.

Powstaje coraz więcej firm, w których dystrybucja oparta jest o system marketingu wielopoziomowego. Coraz więcej produktów znajduje się na rynku i coraz więcej ludzi dołącza do tego biznesu. Faktem jest, że to biznes XXI w. Oparty o zasady tradycyjnego handlu
Cieszy mnie rozwój tego biznesu w Polsce. Lecz jednocześnie smuci mnie brak podstawowej edukacji na temat marketingu sieciowego oraz jego odmian. To właśnie brak właściwego „wykształcenia” jest powodem ogólnego „oburzenia” ludności. Pora, więc przedstawić TWARDE FAKTY marketingu sieciowego.

Fakt nr 1 marketingu wielopoziomowego – Piramidy w Gizie

Wszystkie organizacje zajmujące się dystrybucją produktów i usług, mają struktury wyglądające jak „piramidy” W Gizie. Nie wstydźmy się tego, że nasza firma jest piramidą z wieloma poziomami idącymi w dół. Zderzymy się z wielką falą krytyki, będziemy porównywani do Amber Gold itd., Lecz w chwili obecnej to Ty masz asa w rękawie, ponieważ w większości przypadku ludzie mówią o rzeczach, o których nie mają pojęcia. Ty masz odpowiednią wiedzę i wiesz, że każda organizacja, która odniosła sukces ma właśnie kształt wielopoziomowej piramidy. Możesz podać tutaj kilka przykładów, takich jak rząd, szkoły, wojsko, kościoły a nawet miejsce twojej obecnej pracy

Fakt nr 2 marketingu wielopoziomowego – Właściwy przepływ

Fakt nr 2 ukazuje, dlaczego organizacje oparte o ten właśnie system dystrybucji odnoszą sukcesy i dlaczego te „złe” piramidy upadają. Mianowicie siłą każdej wielopoziomowej struktury, są jej dolne partie. Lecz w przypadku organizacji odnoszących sukcesy, nie jest tak, że jej dolne partie odpowiedzialne są tylko za dawanie. W firmach marketingu wielopoziomowego kierunek dystrybucji biegnie ku dołowi, ale to właśnie ludzie na dole dają jej siłę do dalszego funkcjonowania. Z góry płynie wartość w postaci produktów, usług oraz wiedzy liderów, natomiast z dołu płynie siła w postaci pieniędzy oraz zadowolenia klientów z oferowanego produktu. Jeżeli ten przepływ zostanie zatrzymany lub wykorzystywany nieprawidłowy sposób, organizacje upadają. Dlatego też wszystkie piramidy finansowe upadły, ponieważ nie dawały żadnej wartości w dół swojej piramidy, brały jedynie siłę z dolnych partii. Tutaj znowu można odnieść się do zwykłem pracy na etacie. Czy sam właściciel firmy dałby radę zupełnie w pojedynkę rozwinąć ją? Siłą jest zespół składający się z pracowników.

Fakt nr 3 marketingu wielopoziomowego – Odpowiedzialność

Firma marketingu wielopoziomowego, która szybko się rozwija wie, że odpowiedzialność należy przełożyć na najniższy poziomy swojej struktury, czyli na poszczególne osoby. Siłą firm są charaktery ich dystrybutorów. Liderzy muszą pamiętać, że siła struktury płynie z dołu, lecz za odpowiednią, prawdziwą wartość przekazaną w dół struktury. Lider musi potrafić duplikować swoja wiedzę, przekazywać ją w dół struktury i kreować nowych liderów. Lider nie może myśleć tylko o pieniądzach. Ponieważ prawdziwą wartością są ludzie.

Fakt nr 4 marketingu wielopoziomowego – Szacunek

Należy szanować ludzi, których zaprasza się do współpracy, a nawet tych, którym sprzedajemy jedynie produkt. Jeżeli uznasz klientów oraz dystrybutorów z niższych poziomów jedynie za źródło pieniędzy, to przegrasz. W tym biznesie to Ty jesteś dla ludzi, musisz ich popierać, pomagać. Dzięki takiemu zachowaniu buduje się pozytywne relacje, mocne więzy, a to prowadzi wszystkich niezależnych partnerów do sukcesu w marketingu wielopoziomowym.

Uważam, że każdy, kto zajmuję się marketingiem wielopoziomowych, zresztą jakimkolwiek marketingiem, powinien znać te cztery TWARDE fakty na pamięć. Jest to podstawowa wiedza funkcjonowania organizacji wielopoziomowych, ich prawdziwa istota. Aby dopełnić swą wiedzę polecam książkę Johna Kalencha pod tytułem „MLM- Marketing wielopoziomowy”