Mówiąc prostym językiem pana Andrzeja z pod monopolowego jest to „Dawanie dupy Wujkowi Google” A może jednak to coś więcej…

Rozpoczynając swoją przygodę z prowadzeniem bloga czy też strony, większość z nas jest całkowicie zielona, jeżeli chodzi o pozycjonowanie i optymalizację. Zadajemy sobie pytanie, „na czym to polega? Jak to ugryźć? Gdzie szukać rozwiązań i pomocy? Faktem jest, że to jedna z najgorszych części tworzenia internetowego imperium.

Najgorsze w pozycjonowaniu i optymalizacji jest to, że ten wielki obszar wiedzy, co jakiś czas zmienia się niczym pogoda. Przez co dość trudno zapanować nad ową sztuką składania blogowego origami. Jednak są pewne podstawy, które są nie zmienne, których należy się trzymać i o nich pamiętać. Ale wróćmy do początku

Na czym polega pozycjonowanie

Każdy z nas w dzieciństwie (i nie tylko) układał puzzle. Rozrywał karton tak, aby nie uszkodzić gotowego obrazka wzoru i rozsypywał 200 małych wymieszanych ze sobą elementów układanki na stół, aby już po 2 dwóch godzinach przedniej zabawy cieszyć się z ułożonego arcydzieła. Puzzle składające się z 200 elementów nie stanowiły dla nas większego problemu, jednak te składające się z 1000 elementów były już wyzwaniem. Nie jednokrotnie podczas układania obrazka ogarniało nas wielkie wkurwienie, przez które rozkładaliśmy w czasie cały proces układania. Tak samo jest z pozycjonowaniem i optymalizacją naszego bloga czy też witryny.

Jest to proces zbudowany z niewiadomej liczby materiałów informatycznych rozsypanych po cybernetycznym politeistycznym wszechświecie, w którym rządzą głównie wyszukiwarki, social media, i PIENIĄDZE.

Pozycjonowanie i optymalizacja – podstawy

Podstawą pozycjonowania i optymalizacji strony jest jej tytuł

 

Musi być dobrze sformułowany, nawiązujący do tematyki twojej strony/bloga. Zawierający wybrane przez nas słowa kluczowe. Warto poświęcić czas na stworzenie dobrego tytułu, który jednocześnie jest atrakcyjny, zawiera frazy, oraz utożsamiający się z naszą osobą.

 

W tym meta tagu zawarty będzie nasz opis strony. Zasady te same, co powyżej, opis musi być dobrze sformułowany, zawierający nasze słowa kluczowe, na które pozycjonujemy stronę.

 

Mimo że jest to element niewykorzystywany przez większość wyszukiwarek, to przy optymalizacji i pozycjonowaniu, nie możemy o nim zapomnieć, nie możemy również przesadzić z owym meta tagiem..

Tak zwane „heading tags”, czyli nagłówki. Numery od 1 do 6 określają wielkość tekstu, przy czym 1 jest największy i jest przypisywany tytułowi wpisu. Każdy z nas widział tytuły gazet, pierwszy jest zawsze największy, po nim występują mniejsze nagłówki. Przy pozycjonowaniu i optymalizacji strony czy też bloga zasada jest ta sama, w postach umieszczamy pojedyncze nagłówki, najważniejsze są pierwsze, 3 czyli h1, h2, h3

 

Tagi te wyróżniają nasze słowa kluczowe zawarte w treści, dzięki nim wujek Google oraz inne wyszukiwarki widzą najważniejsze słowa, i ocenia wartość naszej strony.

”blablabla”

Obrazki na naszej stronie są bardzo istotne i ważne przy pozycjonowaniu. Pamiętać należy o dodaniu nazwy dla poszczególnego obrazka, nazwa ta musi zawierać słowa kluczowe.

UWAGA: nie pobierajcie obrazków z wyszukiwarki Google, wiecie o istnieniu praw autorskich? Odsyłam was do artykułu skąd możecie pobrać darmowe i oryginalne obrazki

Mapa witryny

Mapę witryny tworzy się dla robotów, które regularnie odwiedzają naszą stronę, warto, więc wykonać ją dobrze, na szczęście istnieje wiele wartościowych narzędzi do wykonania takiej mapy

Content na stronie

Nasze aktywa na stronie czy też blogu, to jest to, czym się dzielimy się z innymi, w naszych tekstach koniecznie muszą znaleźć się słowa kluczowe. Musimy je oznaczać tagami tak, aby wręcz krzyczały do wujka Google „Zobacz mnie! Zobacz mnie!”

Są to podstawowe kwestie, jeżeli chodzi i pozycjonowanie i optymalizację naszej witryny. Tak jak wspomniałem wcześniej. Wiedzę tą należy ciągle aktualizować i obserwować prawa cybernetycznego wszechświata.

Pozycjonowanie i optymalizacja – Ciekawostki

Pozycjonowanie long-tail od short-tail

Istnieją dwie metody pozycjonowania i optymalizacji naszej strony, mianowicie pozycjonowanie short-tail oraz long-tail. W short-tail chodzi o użycie niewielu zapytań, natomiast bardzo popularnych. W takim pozycjonowaniu bogactwo treści naszej strony jest sprawą drugo rzędną, ważniejszą sprawą jest natomiast liczba innych stron, które polecają naszą witrynę.

W long-tailu mamy już całkiem inne podejście, mianowicie mamy „wiele” na mało popularne zapytania, tutaj liczy się treść naszej strony i ilość słów kluczowych

Pozycjonujemy pod klientów, publikę i czytelników

Musisz się skupić na potrzebach ludzi, na tym, czego szukają w sieci, nie możemy prowadząc bloga pisać o tym, co nas interesuje (no chyba, że możemy zainwestować w porządną reklamę) pomocnym narzędziem do odnajdywania potrzeb ludzi jest Google AdWords

Jest to oczywiście garstka informacji na temat pozycjonowania i optymalizacji naszej witryny, pamiętajmy o cierpliwości, nasze prace mogą przynieść efekt nawet po 2-5 miesiącach.